fredag 7 juli 2017

Företaget bekräftar järnväg pro-expansionsstudier i Mato Grosso de)



EKONOMI
Företaget bekräftar järnväg pro-expansionsstudier i Mato Grosso de

A A A 
Järnvägen i dag i Mato Grosso är närvarande endast i sträcknings mellan städerna Alto Taquari och Rondonópolis
Järnvägen i dag i Mato Grosso är närvarande endast i sträcknings mellan städerna Alto Taquari och Rondonópolis
Koncessionshavaren gentemot alla, som innehar koncession av järnvägsnätet i Mato Grosso, bekräftade att har studerat projektet för att utvidga de spår som Cuiabá och sedan att le i mitten-norr, på grund av önskemål från regeringen i Mato Grosso och olika statliga organ, som visar intresse för arbete på grund av dess betydelse för staten. Men uppgifter om kapacitet, efterfrågan och investeringar har ännu inte definierats.
Enligt uppskattningar, utbyggnad av Rondonópolis skenor till Cuiabá och senare att le, som studeras, bör kräva $ 5000 miljoner investeringar totalt. Skenorna av järnvägen Senator Vicente Vuolo kom till Mato Grosso 2000 med invigningen av Alto Taquari terminal, och avancerade till Rondonopolis 2013. Totalt kommer sträckan mellan Rondonópolis och Sorriso ta ca 600 km.
Enligt ordföranden i Pro Railroad Forum, Francisco Vuolo, de fördelar som kan uppstå från rälsen till Cuiabá och senare Smile är omätbar. "Tänk bara de positiva effekter som ankomsten av järnvägen kom till kommuner som har sina terminaler installeras som Alto Araguaia och Rondonópolis. Den ekonomiska rörelsen har ökat, många företag har avgjorts, mark värderas och nya jobb har uppstått. "
Flera företag verksamma inom järnvägsterminal Rondonópolis, anses vara den största i Latinamerika, står för ökade intäkter till regeringen. För närvarande enligt kommunen, en annan industri konstgödselindustrin genomförs på plats, som kommer att gå med andra företag inom logistik, gödningsmedel, soja krossning, biodiesel, bränsledistribution, bland annat.
Francisco Vuolo anser att till Cuiabá, kommer fördelarna att bli ännu större, eftersom staden är konsumenten mitten av staten, vilket gör att ett flöde av produkter som transporteras från Sao Paulo till Mato Grosso, samtalsretur last. "Och denna ström, kommer säkert att ge industriella förädlade produkter", säger han. "Idag bilarna kommer tillbaka full och tom."
En annan punkt belysts av Francisco är att med ankomsten av tåget i Cuiabá, kan du fortfarande utforska transport av passagerare mellan kapitalet och Rondonópolis, främja social integration mellan de två städerna, såsom anges i förstudierna.
"Denna transport uppgift långa sträckor, med högre risker för lastbilsolyckor, stöld och mindre trygghet, inte för vägtransporter och, ja, järnväg eller vattenväg. Så vi har lastbilarna gör de korta avstånden, färdas på samma intensitet, och tåg för längre sträckor, "hävdar han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar