fredag 7 juli 2017

Nästan 4000 km Brasilien ger klartecken till byggandet av "Railroad transoceana"

Nästan 4000 km
Brasilien ger klartecken till byggandet av "Railroad transoceana"

A A A 
Järnvägen som kommer att länka Atlanten till Stilla havet skulle börja vid kusten i Brasilien, skulle korsa Amazonas djungel och Anderna och slutar i den peruanska kusten, efter att ha tillbringat skal Bolivia
Järnvägen som kommer att länka Atlanten till Stilla havet skulle börja vid kusten i Brasilien, skulle korsa Amazonas djungel och Anderna och slutar i den peruanska kusten, efter att ha tillbringat skal Bolivia
Brasilia
Brasilien gav klartecken igår (22) i ett tekniskt möte i La Paz till bygget av "bi-oceanic tåget", även känd som transoceana Railway, med finansiering från Tyskland och Schweiz, vilket kommer att gynna handeln med fem South nationer American (Bolivia, Peru, Paraguay, Uruguay och Brasilien). Informationen är den tyska DPA nyhetsbyrå.
"Brasilien är intresserade och villiga [delta] i denna gemensamma ansträngningar för att nå asiatiska marknader och dra nytta av järnvägslinjen som når Corumbá (brasilianska sidan) och Puerto Suarez (Bolivia)", sade ekonomi koordinator för América do Sul den brasilianska utrikesdepartementet, João Carlos Castro Parkinson.
Han betonade att det är viktigt att upprätta avtal "tullharmonisering", så det finns en vätske tågtrafik i Brasilien-Bolivia-Peru rutten.
on Rails
Den bolivianska minister för offentliga arbeten, Milton Claros välkomnade anslutning Brasilien. "Vi är på rätt spår", säger den första tekniska mötet i går i den bolivianska utrikesdepartementet med deltagande av representanter från Tyskland, Schweiz, Brasilien, Peru, Paraguay, Uruguay, Bolivia, Interamerikanska utvecklingsbanken (IDB) och Corporation andean (CAF).
Den tyska biträdande minister för transport och digital infrastruktur, Rainer Bomba, bekräftade att ett 30-tal tyska och schweiziska företag är intresserade av finansiering och byggandet av "järnvägskorridoren Central Bi-Oceanic", det officiella namnet på en järnvägslinje som skulle ha en 3750 km lång när avslutats. "Detta är en enorm projekt. Nu definierar vi investeringsmål för dess konstruktion ", säger Bomba.
"Century 21 Panamakanalen"
Den tyska biträdande undertecknat av den bolivianska minister Milton Claros, en avsiktsförklaring att konsolidera Bi-Oceanic korridoren, en handling som deltog Bolivias president Evo Morales. "Vi är övertygade om att bi-oceanic tåg mellan Brasilien, Bolivia och Peru kommer att vara den 21: a århundradet Panamakanalen", sade företrädaren.
Järnvägen som kommer att länka Atlanten till Stilla havet skulle börja vid kusten i Brasilien, skulle korsa Amazonas djungel och Anderna och slutar i den peruanska kusten, efter att ha spend skal Bolivia. Regeringen i La Paz strong fokus i detta arbete eftersom du vill undvika att använda norra hamnarna i Chile, ett land med vilket det upprätthåller en historisk tvist med en suverän utlopp till havet.
Vägen skulle inkludera Santos-Campo Grande sträcker (i Brasilien), är Puerto Suárez (Bolivia) och Ilo (Peru) och dess kostnad uppskattas till cirka 14 miljarder dollar, enligt den tekniska studie av Bolivia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar